Zarządzanie konfliktem
|
Cel szkolenia:
- doskonalenie umiejętności związanych z diagnozowaniem przyczyn konfliktów,
- poszerzenie wiedzy dotyczącej konfliktów i sposobów zarządzania nimi,
- mabycie praktycznych umiejętności rozwiązywania konfliktów w organizacji,
- analiza indywidualnych sposobów reagowania na konflikt,
- poznanie i przećwiczenie narzędzi komunikacyjnych pomocnych w sytuacjach konfliktów i nieporozumień między ludźmi,
- nabycie umiejętności świadomego kierowania procesem rozwiązywania konfliktów.
Korzyści dla uczestnika:
- rozszerzenie wiedzy na temat przyczyn powstawania konfliktów i ich znaczenia dla dobrze funkcjonującej firmy,
- uwrażliwienie na sposób postrzegania konfliktu, odmienny styl reagowania kobiet i mężczyzn w trudnych sytuacjach interpersonalnych,
- doskonalenie skutecznych narzędzi zarządzania przydatnych podczas rozwiązywania konfliktów,
- poznanie swoich zasobów: mocnych i słabszych stron jako osoby zaangażowanej i kierującej konfliktem,
- rozwinięcie praktycznych umiejętności prowadzenia rozmów mediacyjnych i negocjacyjnych w przypadku zaistniałych konfliktów.
Uczestnicy
Szkolenie jest przydatne dla osób, które:
- chcą poznać przyczyny, dynamikę i konsekwencje konfliktów,
- chcą przygotować się na przyszłe konflikty,
- chcą usprawnić proces rozwiązywania konfliktów,
- chcą poznać narzędzia zarządzania kryzysowego.